T.C.
DENİZLİ İLİ
TAVAS BELEDİYESİ
TARIM VE HAYVANCILIK DESTEKLEME VE FAALİYET YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu YönetmeliğinamacıTavas ilçesınırlarında yapılan tarım ve hayvancılık üretim faaliyetlerinde:
Tarımsal üretimi artırmak, verim ve kaliteyi yükseltmek, üretim maliyetlerinin karşılanmasına katkıda bulunmak, sürdürülebilirliği sağlamak, kayıtlılığı arttırmak ve çevreye duyarlı alternatif tarım ve hayvancılık tekniklerinin geliştirilmesini sağlamak, Kırsal alanlarda tarım ve hayvancılık faaliyetlerinde ekonominin geliştirilmesi ve iş imkânlarının arttırılması, insan kaynaklarının örgütlenmesi ve yerel kalkınma kapasitesinin geliştirilmesi, tarım ve hayvancılık faaliyetlerinde fiziki altyapı hizmetlerinin geliştirilmesi ve yaşam kalitesinin arttırılması, tarım alanlarının korunması ve geliştirilmesini sağlamak. Tarım ve hayvancılık ürünlerinin, işlenmesi, korunması, depolanması ve pazarlanmasının geliştirilmesi için çiftçilere destekleme yapılmasına ilişkinsağlanacak desteklerde Tavas Belediyesi’nin faaliyet ve hizmet çeşitlerinin usul ve esaslarını belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Tavas Belediyesi’nin tarım ve hayvancılığı desteklemek amacıylayapacağı her türlü faaliyet ve hizmeti kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi ile 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun 7 nci maddesinin beşinci fıkrası hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
ç) Belediye Başkanı: Tavas Belediye Başkanını,
ğ) Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS): Bakanlık tarafından oluşturulan çiftçilerin kayıt altına alındığı tarımsal veri tabanını,
ı) Diğer grup: 2. 3. yaş grubuna girmeyen ve Tavasilçe sınırlarında ikamet eden/etmek isteyen ve tarım ve hayvancılık faaliyeti gösteren/göstermek isteyen, gazi, şehityakını, engelli olan gerçek kişileri,
ö) Proje Yürütme Birimi: Tarımsal Hizmetler Müdürü başkanlığında,Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü Teknik Personelleri, uygulanacak projeye göre protokol imzalanan sivil toplum kuruluşları, Veteriner Hekimler odası, Ziraat Mühendisleri odası, ziraat odası, üretici ve yetiştirici birlikleri, il/ilçe müdürlüğü teknik personellerinden oluşan en az üç kişilik birimi,
ş) Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü: Tavas Belediyesi Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü,
ü) 1. grup: 7 – 17 yaş aralığında, Tavas ilçe sınırlarında ikamet eden/etmek isteyen tarım ve hayvancılık faaliyetlerine ilgi duyan gerçek kişileri,
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Genel Esaslar
Proje Değerlendirme Komisyonu
MADDE 5 – (1) Proje Değerlendirme Komisyonunun görev ve yetkileri;
ç) Proje Değerlendirme Komisyonu tarımsal destekleme uygulamalarında ortaya çıkan problemlerin çözümünde yetkilidir.
Proje Yürütme Birimi
MADDE 6 – (1) Proje Yürütme Biriminin görev ve yetkileri;
ç) Tarımsal desteklemeler için yapılacak projelerde, alınanbaşvuruların ön kontrolünü yapar. İlgili belgeleri hazırlar. Desteklemelerin bu Yönetmeliğe, yürürlükteki ilgili mevzuata, bu amaçla belediyetarafındanhazırlanan genelgelere ve uygulama talimatlarınauygunluğunu izler ve değerlendirir. Desteklemeler ile ilgili olarak hazırlamışolduğu raporu Proje Değerlendirme Komisyonuna tutanak ile sunar.
(2) Proje Yürütme Biriminin proje hazırlamayükümlülüğü yoktur.
Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü
MADDE 7 – (1) Desteklemelerin amacına uygun yapılması için, Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü gerekli tedbirleri alır. Faaliyet ve desteklemeye esas tüm bilgiler Proje Yürütme Birimine gönderilir.
(2) Sekretarya hizmetleri Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü ve Yazı İşleri Müdürlüğü tarafından yürütülür.
Genel esaslar
MADDE 8- (1) Belediye, bu Yönetmelik kapsamındakitarımsal desteklemelerde Tavas ilçe mülki sınırları içerisinde fiilen bitkisel ve hayvansal üretim faaliyetinde bulunan ve proje değerlendirme komisyonunca istenen şartları yerine getirmek şartıyla verilecek ayni ve nakdi destekle fiilen bitkisel ve hayvansal üretim faaliyetinde bulunmayı taahhüt eden çiftçi ve tarımsal tüzel kişilere destek verir.
(2) Bu destekler, Bakanlıkça belirlenen tarım ve hayvancılığa yönelik genel politikalarla uyumlu olarak ve Gerektiğinde Bakanlığın mahalli teşkilatıyla koordinasyon halinde yapılır.
(3) Belediye, bu Yönetmelik kapsamındayapacağı hayvansal ve bitkisel üretim destekleri ile tarımsalamaçlıeğitim ve tanıtım faaliyetleri, basılıyayım ve yayınlarınyapılması/yaptırılması, kongre, çalıştay, sempozyum ve demonstratifamaçlıtarımsal destek çalışmalarınıTarımsal Hizmetler Müdürlüğü bütçesinde ödeneğibulunmasıkaydıyla, Şartlarınınbelediyetarafındanbelirlendiği protokol kapsamındaİl/İlçe Müdürlükleri veya tüzel kişiler ile ortaklaşadüzenleyeceği projeler çerçevesinde de yapabilir. Bu durumda Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü bütçesinde bu amaçla tahsis edilmiş ödenek, taraflarca imzalanacak protokol çerçevesinde Tarımsal Hizmetler Müdürlüğünce kullanılabileceği gibi, Tarımsal Hizmetler Müdürlüğünün teklifi ve Belediye Başkanınınonayı ile protokolün diğertarafı olan tüzel kişilerve İl/İlçe Müdürlüklerine aktarılarak da kullanılabilir.
(4) Destekler, bu Yönetmelik hükümlerine göre hak sahibi olarak belirlenen çiftçilere veya tarımsal tüzel kişilere nüfus ve hizmet alanları dikkate alınarak malî ve teknik imkânlar çerçevesinde verilir.
(5) Tarımsal destekler Proje Değerlendirme Komisyonu tarafından belirlenecek zamanlarda yapılır. Ancak belirlenen zamanda yapılan taleplerin karşılanmasınarağmenTarımsal Hizmetler Müdürlüğü yılı bütçesinde ödenek bakiyesi kalırsaBelediyediğer zamanlarda yapılan talepleri de karşılayabilir.
(6) Beyan edilen adreste bulunamadığı için tebligat yapılamayan veya talebi uygun bulunup tebligat yapılmasınarağmen belirtilen zamanda gerekli işlemleri yapmayan çiftçi veya tarımsal tüzel kişilerin destek hakları iptal edilerek yerlerine varsa yedek talep sahipleri aynı kurallara göre dâhil edilirler.
(7) Belediye, destek kapsamınaalmadığı veya destek kapsamınaalındığı halde karşılamadığı talepler sebebiyle, müracaat sahiplerine karşı herhangi bir yükümlülük altına girmez.
(8) Tarımsal desteklerin, Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü tarafından nakliye ve yasal yükümlülükler de dahil edilerek tahmin edilecek miktarı, Proje Değerlendirme Komisyonunun teklifi ve Tarımsal Hizmetler Müdürünün onayı ile belirlenecek oranı, hak sahibi tarafındanBelediyekatkıpayı olarak karşılanır.
(9) Tarım ve hayvancılıkalanındayapılan üretim desteklerinde Proje Değerlendirme Komisyonu tarafından, katkıpaylarının nakit olarak ödenmesinin mümkün olamayacağı hallerde, taahhütname içeriğinde belirtilmesi şartıyla ödenecek katkıpayının, ürünlerden karşılanabileceğineilişkin hüküm konulabilir.
(10) Bu yönetmelikte belirtilen destekleme ve faaliyetler Denizli Büyükşehir Belediyesiyle protokol imzalamak şartıyla ortak gerçekleştirilebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Destekleme Çeşitleri ve Desteklemeye İlişkin Esaslar
Destekleme çeşitleri
MADDE 9- (1) Belediye tarafından tarım ve hayvancılığı desteklemek amacıyla verilecek destek çeşitlerişunlardır:
ç) Nakliye desteği
Tavas Belediyesi geleceğine sahip çıkıyor Tarım ve Hayvancılığı destekliyor 7’den 70’e çiftçisi ile buluşuyor projesi kapsamında verilecek destekler
MADDE 10- (1) 1.grup: 7 – 17 yaş aralığı, 2.grup: 18 – 40 yaş aralığı,3.grup: 41 – 70 yaş aralığı, Diğer grup: 2. 3. yaş grubuna girmeyenler olarak oluşturulan gruplara dahil olan ve projede uygulanacak eğitim ve etkinliklere katılan çiftçilere Tarımsal Hizmetler Müdürlüğünün teklifi ile proje değerlendirme komisyonunca belirlenecek ayni ve nakdi desteklerverilebilir.
(2) Oluşturulan gruplar kendi arasında;
1) Büyükbaş hayvan yetiştiriciliği,
2) Küçükbaş hayvan yetiştiriciliği,
3) Arı ve arı ürünleri yetiştiriciliği,
4) Kanatlı yetiştiriciliği,
5) İpekböceği yetiştiriciliği,
1) Meyve Yetiştiriciliği,
2)Sebze Yetiştiriciliği
3)Kontrollü örtü altı üretim (Sera) Yetiştiriciliği
4) Mantar yetiştiriciliği,
5) Tıbbi ve aromatik bitki Yetiştiriciliği
6)Hububat ve yem bitkileri yetiştiriciliği
Olarak ayrılarak gruplandırılır.
(3)Oluşturulan yaş ve bitkisel ve hayvansal üretim gruplarıiçin her dönem için proje değerlendirme komisyonu tarafından dönem başlangıç ve bitiş tarihi belirlenerekbaşvuru alınır.
(4) Projeye başvuru için gerekli şartlar ve istenen belgeler ile başvuru şekli proje değerlendirme komisyonu tarafından belirlenir.
(5) Oluşturulan yaş ve bitkisel, hayvansal üretim gruplarına verilecek ayni ve nakdi desteklerin başvuru şartları ve istenen belgeler proje değerlendirme komisyonu tarafından belirlenir.
(6) Oluşturulan yaş ve bitkisel ve hayvansal üretim gruplarına Bitkisel grubunda; tüm tarımsal üretim yöntemlerinde verimliliği ve kaliteyi yükseltmek amacıyla yapılacak fide-fidan-tohum-yumru üretim materyalleri, gübre, alet-ekipman, mekanizasyon, tarım makineleri ile alternatif ürün ve üretim faaliyetlerinin gereklilikleri, tıbbi ve aromatik bitki üretimine yönelik, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını destekleyici faaliyetler, kimyasal mücadele ilaçları hariç bitkisel üretimde kullanılan yapışkan, renk veya feromon tuzak gibi biyolojik ve biyoteknik mücadele yöntemlerinin gereklilikleri, verimliliği artırmaya yönelik bombus arısı desteklemesi, organik ve iyi tarım uygulamaları kapsamında istenilen toprak, yaprak, sulama suyu ve pestisit analizi yapmak ve/veya yaptırmak üzere çiftçilere yapılan teminleri, Hayvansal Grubunda tüm tarımsal üretim yöntemlerinde verimliliği ve kaliteyi yükseltmek amacıyla yapılacak büyükbaş, küçükbaş, kanatlı hayvan, arıcılık ve ipekböcekçiliği alanlarında damızlık hayvan, hayvancılığın yaygınlaştırılması adına yem ve katkı maddesi destekleri, hayvan ve hayvansal üretim için kullanılan her türlü malzeme ile alet ve ekipman, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını, Hayvancılık alanında laboratuvar analizleriyapmak ve/veya yaptırmak üzere çiftçilere yapılan teminleri, ilgili bakanlıkların görev ve yetki sınırları haricinde kalan ve ilgili bakanlıkça yapılması zorunlu olmayan koruyucu amaçlı her türlü ilaç ve aşının çiftçilere yapılacak teminini içerir.
(7) Oluşturulan yaş ve bitkisel ve hayvansal üretim gruplarına tarımsalamaçlı olarak yapılacak olan çiftçi eğitimleri, çiftçilerin tarımsal bilgi ve kültürlerini geliştirmeye yönelik yarışmalar ile teknik ve fuar gezileriTarımsal Hizmetler Müdürlüğünceteklif edilen çalışmalardakullanılacak mal, malzeme, alet, edevat ve her türlü ödül malzemeleri şeklindeki mal alımları ile reklam, yayın, karşılama, ağırlama, yol ve eğitim ücretişeklindeki hizmet alımları,Proje danışmanlık hizmetleri, Tarım ve Orman Bakanlığı,TKDK,GEKA hibe tanıtım ve proje hazırlama, ziraat bankası Tarım ve hayvancılık kredileri bilgilendirme çalışmalarıödeneğibulunmasıkaydıylaTarımsal Hizmetler Müdürlüğünce bu destek kapsamındakarşılanır.
(8) Bu madde kapsamında yapılacak ayni ve nakdi destekler 1.grup: 7 – 17 yaş aralığı grubuna ödenmez. 1.grup: 7 – 17 yaş aralığı grubuna Tarım ve Hayvancılığı meslek edinmeleri bu alanlarda yüksek öğrenimlerini tamamlamaya teşvik etmek amacıyla yapılacak etkinlik,eğitim,teknik ve fuar gezisi ile tarımsal bilgi ve kültürlerini geliştirmeye yönelik yarışmalar için ödül malzemeleri şeklindeki mal alımları ile reklam, yayın, karşılama, ağırlama, yol ve eğitim ücreti şeklindeki hizmet alımları, ödeneği bulunması kaydıyla Tarımsal Hizmetler Müdürlüğünce bu destek kapsamında karşılanır.
Yangın, doğal afet ve salgınhastalıkzararlarını telafi desteği
MADDE 11 – (1) Yangın, su baskını, heyelan, hortum, deprem gibi doğal afetlerin meydana gelmesi, bölgede görülebilecek salgınhastalıkların tespit edilmesi ve mücadele imkânınınbulunması ile zarara sebep olan olayın üreticinin ihmali veya kasti sebebiyle oluşmadığınınTarımsal Hizmetler Müdürlüğünce belirlenmesi halinde, BelediyeBaşkanının teklifiileproje değerlendirme komisyonunca belirlenecek şartlarda çiftçilere nakdi ve ayni destek verilebilir.
(2) Bölgede meydana gelebilecek salgınhastalıkların tespit edilmesi halinde bu hastalıklarla mücadele edilmesi amacıylaTarımsal Hizmetler Müdürlüğünün ve varsa İl/İlçe Müdürlüklerinin konu ile ilgili raporlandırmasıaşamasından sonra mücadeleye yönelik aşı ve ilaç desteğiyapılır.
(3) Afetzede çiftçiler, İl/İlçe Müdürlüğünceyapılan afet zararı tespit tutanağıişlemlerinintamamlanmasından ve varsa Kaymakamlıklarcaİçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) tarafındanyapılanyardımlarınkesinleşmesinden itibaren 30 gün içerisinde aşağıdaki belgelerle ilgili şubemüdürlüğüne müracaat eder:
ç) Hayvancılıkyapılıyorsaİlçe Tarım Müdürlüğündenalınmış hayvan varlığına ait belge,
(4) Yangın ve doğal afet zararlarını telafi desteği, Tarımsal Hizmetler Müdürlüğünün bütçesine bu amaçla tahsis edilen ödenek kullanılarak belirlenen zarar bedelinden, AFAD ile Tarım sigortalarınca ödenen bedeller düşüldükten sonra kalan kısmının tamamıTarımsal Hizmetler Müdürlüğünce çiftçilere nakdi veya ayni olarak ödenebilir.
Tarımsal tüzel kişilerle ortak olarak uygulanacak projelere verilecek destekler
MADDE 12 – (1) Kooperatif, yetiştirici veya üretici birlikleri, ziraat odasıyla Belediye ile birlikte beraber yürütülecek projelerdeTarımsal Hizmetler Müdürlüğünün teklifi ile proje değerlendirme komisyonunca belirlenecek ayni ve nakdi destekler verilebilir.
(2) Tarımsal tüzel kişilerle ortak olarak uygulanacak projelere verilecek destekler, başvuru için gerekli şartlar ve istenen belgeler ile başvuru şekli proje değerlendirme komisyonu tarafından belirlenir.
Nakliye desteği
MADDE 13 – (1) Toprak Mahsulleri Ofisi tarafından çiftçilerimize piyasa şartlarına göre uygun fiyata satışı yapılan Mısır, Arpa, Buğday vb. hububat ürünlerinin çiftçilere daha ekonomik olarak temin etmeleri amacıyla nakliye desteği verilebilir.
(2) Çiftçilerin piyasa şartlarına göre daha yüksek fiyata satış yapmaları amacıyla hayvanlarını Tavas Belediyesi Canlı Hayvan Borsasına, piyasa şartlarına göre daha yüksek fiyata kesim yaptırmaları için Et ve Süt Kurumu ve diğer kesimhaneleregötürmeleri için nakliye desteği verilebilir.
(3) Nakliye desteği Belediye araçlarıyla, dışarıdan hizmet alımıyla veya nakdi olarak verilmek suretiyle uygulanabilir.
(4) Nakliye desteğine başvuru için gerekli şartlar ve istenen belgeler ile başvuru şekli proje değerlendirme komisyonu tarafından belirlenir.
Tarım ve Hayvancılığı desteklemek üzere yürütülen diğer faaliyet ve hizmetler için verilen diğer destekler
MADDE 14 – (1) Bu yönetmeliğin9,10, 11, 12, 13uncu maddeleri kapsamına girmeyen Belediye Başkanının proje değerlendirme komisyonuna önerisi üzerine gerekli görülen destekler başvuru için gerekli şartlar ve istenen belgeler ile başvuru şekli proje değerlendirme komisyonu tarafından belirlenerek verilebilir.
Faaliyetler
MADDE 15 – (1) Belediye;
ç) Tarımdasürdürülebilirliğinsağlanması için projeler geliştirebilir ve projeleri uygulayabilir.
ı) Tavas çiftçisinin tarımsal üretimini etkileyecek olumsuz hava koşullarından ya da hastalık ve zararlıoluşumu öncesinde bilgilendirilmesi adınaçalışmalar yürütebilir.
Desteklemeye ilişkin esaslar
MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelikte sayılan desteklemeler için başvuru yapan ilgililerin, bilgilerindeki değişiklikleri derhal ilgili Tarımsal Hizmetler Müdürlüğüneulaştırması gereklidir.
(2) Proje Yürütme Birimi tarafından uygun bulunan taleplerin miktarı, çeşidi, yoğunluğu ve Tavas ilçesininçalışmayılındaki genel tarımsal yönelimleri dikkate alınarak, harcama yılı bütçesine bu amaçla konulmuş ödenek çerçevesinde, Tarımsal Hizmetler Müdürlüğünün teklifi ve Belediye Başkanınınonayı ile yılı destek kapsamınaalınacak malzemeler, hak sahibine teslim edileceği tarihler ve hak sahipleri liste halinde asil ve yedek olarak belirlenir ve belirlenen asil hak sahiplerine Tarımsal Hizmetler Müdürlüğünce tebligat yapılır.
(3) Uygun bulunarak kendisine tebligat yapılan hak sahipleri, tebligat tarihinden itibaren tebligatta bildirilen süre içinde Tarımsal Hizmetler Müdürlüğüne müracaat ederektaahhütnamesini imzalar. Kendileri tarafındankarşılanacak olan Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü tarafından kendilerine bildirilen destek miktarıkatkıpayını Belediyenin hesabına nakit ve peşin olarak yatırarak ödeme belgesini Tarımsal Hizmetler Müdürlüğüne verir.
(4) Yapılan tebligata rağmenproje değerlendirme komisyonu tarafından belirlenen yükümlülüklerini yerine getirmeyen hak sahiplerinin haklarıbaşkaca hiçbir isleme gerek kalmaksızın iptal edilerek yerlerine yedek hak sahipleri listesinden sıra ile belirlenen yeni hak sahipleri için de aynıişlemler uygulanarak hak sahipleri kesinleştirilir. Hakları iptal edilen hak sahiplerinin peşin ödedikleri katkıpayları, hak sahipliği iptali tarihinden itibaren 30 takvim günü içinde ve müracaatları halinde faiz tahakkuk ettirilmeden beyan edecekleri banka hesabına havale ile iade edilir.
(5) Başvurular, Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü tarafından kabul edilir.
(6) Alınan her bir başvuru ilgilileri için açılanbaşvurudosyasında muhafaza edilir.
(7) İlgililer, destekleme uygulama takviminde belirtilen belge teslim bitiş tarihi sona eren bir destekleme için müracaatta bulunamaz.
(8) Destekleme uygulamalarındahaklarında destekleme ödemelerinden yararlandırılmamaları yönünde Proje Değerlendirme Komisyonunca karar alınanlarınbaşvuruları, başvuru belgeleri ile birlikte kabul edilir. Destekleme öncesi işlemlertamamlanır ancak karar çiftçi lehine adli ve idari mercilerde bozulmadığı sürece, başvurunun kabulü herhangi bir hak doğurmayıpbaşvuran çiftçiye destekleme yapılmaz.
(9) Tarım arazisinin aynı üretim yılında birden fazla çiftçi tarafındankullanılması halinde, destekleme aktif üretim gerçekleştiren ve desteklemeye başvurusunu yapan çiftçiye yapılır.
(10) Yapılan müracaatlar Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü tarafından Proje Yürütme Birimine tutanakla teslim edilir. Proje Yürütme Birimi, bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak, belgeler üzerinde ve yerinde yapılandeğerlendirmelere göre yapılanmüracaatları uygunluk yönünden sonuçlandırır.
(11) Kesinleşen destek miktarına göre gerekli mal veya malzemeler hükümlerine göre hak sahiplerine teslim edileceği zamanlar da dikkate alınarak, gerekiyorsa birden fazla mal alımı yoluyla Tarımsal Hizmetler Müdürlüğüne tarafından tabi olduğu Kamu İhale Kanunu hükümlerine göre temin edilerek, Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü ambarından veya Tarımsal Hizmetler Müdürlüğünün takdiri ile mal veya malzemelerin üretim veya imalat yerinden kesinleşen hak sahiplerine ayni olarak 28/12/2006 tarihli ve 2006/11545 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıylayürürlüğe konulan Taşınır Mal Yönetmeliği hükümlerine uygun şekilde tutanakla teslim edilir.
(12) Bu Yönetmelik kapsamında9,10, 11, 12, 13, 14’nci maddelerde sayılan destek haklarından yararlananlardan destek yapılanyıl hariç; gerçek kişiler 1 yıl, tüzel kişiler ise 2 yıl geçmedikçe tekrar aynı destek talebinde bulunamaz.
Cezai işlemler
MADDE 17 – (1) Belediyetarafından verilen desteğialdığı halde bu yönetmelik hükümlerine ve Proje değerlendirme komisyonunun belirlediği hükümlere aykırı ve amacıdoğrultusundakullanmadığı tespit edilen hak sahiplerinin aldığı destek ayni veya bedeli mukabilinde nakdi olarak Belediye tarafından geri alınır.
(2) Desteğialdığı halde bu yönetmelikte belirlenen amacıdışında kullananlar ile almayı taahhüt ettiği halde Belediyeden kaynaklanmayan ve talep sahibi tarafından kaynaklanan herhangi bir sebeple kendisine tahsis edilen destek hakkını kullanmaktan vazgeçen hak sahipleri bu Yönetmelik uyarınca verilen desteklerden, desteğinalındığıyıl hariç sonraki üç yıl boyunca yararlanamaz.
Geri ödeme ve yaptırımlar
MADDE 18 – (1) Haksız yere yapılan destekleme ödemeleri, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammıoranları dikkate alınarak ödeme tarihinden itibaren hesaplanan kanunî faizi ile birlikte anılan Kanun hükümlerine göre geri alınır.
(2) Haksız ödemenin yapılmasında ödemeyi sağlayan belge veya belgeleri düzenleyen gerçek ve tüzel kişiler, geri alınacaktutarların tahsilinde müştereken sorumlu tutulurlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Tebligat, Denetim
Tebligat
MADDE 19 - (1) Bu Yönetmelik hükümlerine göre destek almaya hak kazanan çiftçilere veya tarımsal tüzel kişilereyapılacak tebligat, müracaat sırasında beyan ettikleri adresleri üzerinden 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre veya elden yapılır.
Denetim
MADDE 20 - (1) Bu Yönetmelik uyarıncayapılan desteklerin, Proje Yürütme Birimi tarafından her yıl sonuamaçlarıdoğrultusundakullanılıpkullanılmadığını kontrol edilir ve yapılan kontroller tutanağabağlanır.
(2) Proje Yürütme Birimi tarafındanyapılacak denetimlerde amacıdoğrultusundakullanılmayan destekler hakkında düzenlenen rapor Proje Değerlendirme Komisyonuna ve Tarımsal Hizmetler Müdürlüğüne verilir.
(3) Yapılan denetim ve raporlamalar gelecek yılların destekleme çalışmalarındakullanılmak üzere Tarımsal Hizmetler Müdürlüğünce kayıtaltınaalınır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
MADDE 21 – (1) Bu Yönetmeliğin9,10, 11, 12, 13 ve 14 üncü maddelerinde sayılan desteklerden asil olarak almaya hak kazanan gerçek kişininvefatı halinde mirasçının, arazinin intikalini yaptıramaması durumunda desteklemeye esas Şartları devam ettirmeleri kaydıyla mahkemeden veya noterden alınmış veraset belgesinin aslı ya da onaylanmış sureti ile mirasçılardan herhangi birinin varsa diğermirasçılardanalacağımuvafakatname ile müracaatı üzerine vefat eden çiftçi adına desteklemesine devam edilir. Herhangi bir müracaat yapılmaması halinde hiçbir destekleme ödemesi yapılmaz.
(2) Mücbir sebeplerden (savaş, yangın, sel, heyelan ve deprem gibi tabi afetler v.b.) dolayı mahsul elde edilememesi durumunda mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen bir hafta içinde çiftçinin kayıtlıolduğuİlçeMüdürlüğüneyazılı olarak bildirimde bulunması ve ilçe Müdürlüğütarafından yerinde tespit edilip belgelendirilmesi zorunludur. Mücbir sebep sonucu üretilmesi planlanan bitkisel veya hayvansalüretimin zarar gördüğünün tespit edilmesi halinde yapılan destekleme geri alınmaz.
(3) Bu Yönetmelikte yer almayan teknik konularda Bakanlık genelgeleri ve talimatlarıuygulanır.
Yürürlük
MADDE 22 – (1) Sayıştay’ ın görüşü alınan bu yönetmelik, ilanı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 23 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.